پایگاه‌های انتقال خون استان در تعطیلات نوروزی برای خدمت‌رسانی به مردم فعال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران؛ اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون استان اظهار داشت: در ایام نوروز 94 پایگاه‌های انتقال خون مازندران به‌صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان فعال است و آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر خونی خوب در مازندران داریم و هیچ کمبودی در این راستا وجود ندارد، عنوان کرد: تمام تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شده‌ تا همانند سال‌های گذشته که مشکلی در بحث توزیع خون و فرآورده‌های خون نداشتیم، امسال را نیز به‌خوبی بتوانیم پشت سر بگذاریم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه انتقال خون مازندران در تعطیلات نوروزی حضور فعال دارد، بیان‌ داشت: پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر، آمل، بهشهر و تنکابن در ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند.

پوریانی یادآور شد: علاوه بر فعالیت پایگاه‌های انتقال خون، اکیپ‌های سیار خونگیری در شهرستان‌های استان فعال است.

این مسئول با بیان اینکه مازندران بیشترین آمار مصرف خون را در اسفندماه، در کشور دارد، گفت: بیماران تالاسمی با توجه به تعطیلات نوروزی خونگیری را در ایام پایانی سال انجام می‌دهند.

پوریانی با اعلام اینکه در دو سال اخیر حتی یک واحد خون وارد نکردیم، ادامه داد: در صورتی‌که بیمارستان و یا مرکز درمانی به خون نیاز داشته باشد در کوتاه‌ترین زمان این امر انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به وجود بیش از چهار هزار بیمار خاص (تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی) در مازندران، خاطرنشان کرد: به بیماران این اطمینان خاطر داده می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و سالم‌ترین خون در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی به افزایش 10 درصدی اهداکنندگان باسابقه انتقال خون مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته اهداکننده باسابقه 27 هزار و 658 نفر بوده در حالی‌ که امسال به بیش از 30 هزار نفر رسیده‌ است.

این مسئول در پایان با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه و حضور مردم نوع‌دوست مازندران، خواستار حضور مستمر و مداوم مردم در پایگاه‌های انتقال خون شد و گفت: مردم در این کار خداپسندانه حضور فعال داشته باشند و اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1393122828